Różnice między suplementami kreatynowymi

Kreatyna to środek, po który sięga wielu sportowców, pragnących zwiększyć swoją wytrzymałość. Osoby początkujące często nie wiedzą jednak, jak wybrać właściwy dla siebie preparat. Warto zatem zwrócić uwagę na różnice pomiędzy poszczególnymi produktami.

Tego typy suplementy różnią się między sobą przede wszystkim pod względem zastosowanej w nich formy kreatyny. W sprzedaży dostępna jest przede wszystkim kreatyna w postaci monohydratu oraz jabłczanu. Ta pierwsza zyskała większą popularność, jednak zdaniem specjalistów to właśnie jabłaczan jest najlepiej przyswajalną formą kreatyny. Nie sposób zatem jednoznacznie wskazać, która z tych kreatyn jest lepsza. Wysoką skuteczność zapewniają także pozostałe kreatyny, na przykład cytrynian i azotan, jednak w tej chwili są one mniej popularne.

cytrynian-kreatyny

Zarówno monohydrat i jabłczan, jak i pozostałe formy kreatyny mogą być podane w różnych formach. Sportowcy mają zatem do wyboru tabletki do połykania oraz proszek bądź tabletki do sporządzenia napoju. Podobnie jak w przypadku innych preparatów, napój jest szybciej przyswajany, jednak właściwie stosowane tabletki są równie skuteczne jak kreatyna w formie napoju.

Dostępne suplementy kreatynowe różnią się także pod względem wykorzystanych w nich składników dodatkowych. W niektórych produktach znajdują się na przykład takie składniki jak witamina C, beta-alanina albo kofeina. Wybierając preparat dla siebie warto zwrócić uwagę na całą listę składników, aby uniknąć na przykład przedawkowania pewnych składników odżywczych.